reklama

Au pair v Holandsku- č.10- "Loes, aký je tvoj plán vlastne?"

Pamätáte sa ešte ne svoje detské sny, čím ste chceli byť keď budete „veľkí"? Jasné, dosť stará a otrepaná otázka... Tak ináč, subjektívnejšie. Plním si svoj (nielen) detský sen.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

Dnes pri večeri sme, tak ako vždy, sedeli všetci za stolom, kde plynula bežná konverzácia. Kto mal aký deň. Čo bolo v škole, teda skôr po škole. Kto sa bol u nás hrať... Naše nevyčerpateľné témy sú: Ako sa deti dostanú na svet? Sme z opice alebo nás stvoril Boh? Koľko musíš pracovať, aby si bol milionár? A veľmi, veľmi, veľmi obšírna téma Vesmír, ktorú sa snažíme vždy odľahčiť, aby najmladší člen nemal nočné mory z toho, že naša Zem visí v prázdnote, tak ako mu to vysvetľuje jeho staršia sestra.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tá dnešná bola: Čím chceš byť?

Livia ešte stále vidí reálnu šancu, že z nej bude herečka a mohli by ju obsadiť do jej obľúbených seriálov ako hlavnú postavu. Ale v poslednom čase si začala uvedomovať, že by sa to nemuselo uskutočniť, preto si začína vytvárať zadné dvierka do sveta, kde by sa mohla uplatniť ako bytová architektka. To znie dobre.

Lars, o niečo mladší, v to má jasno. Keď nebude profi- futbalista, tak by chcel byť astronaut. Veď veda ho baví, v násobení je tiež dobrý, tak prečo nie? :)

No a Loes? Kto ma pozná, vie, že som vždy chcela prácu s deťmi. Odmalička. Asi odvtedy ako som prala plienky svojej bábike, Lukáškovi, a jeden a pol ročná „pomáhala" mamine prebaliť a nakŕmiť malú sestričku. Neskôr, na prvom stupni na základnej škole, som mala šťastie na tú Najlepšiu pani Učiteľku na svete, týmto zdravím Oľgu Závackú. Vtedy som si povedala, že raz by som chcela byť taká dobrá pani učiteľka ako ona. Hmm, to je síce pekné, Lucka, ale veď vieš, že učitelia to nemajú zrovna ľahké! A neposlušné decká. A rodičia...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

No ale ten pocit, že tie deti niečo naučíte, že ich vychovávate, pripravujete na život... No a tie prázdniny! Aj by som si to vedela obhájiť, keby som „nedostala chuť" na štúdium cudzích kultúr. No myšlienka práce s deťmi mi z hlavy určite nezmizla. Práve naopak. Inač by som pred rokom neodišla do Holandska ako au pair. A tu vlastne už všetci vieme, ako „slovo dalo slovo" a Loes sa rozhodla prerušiť štúdium. Ale čo ďalej? Určite nechcem stratiť jeden rok. Aj keď v tomto prípade, by som aj tak o nejakej strate nehovorila. :)

Riešenie: PABO opleiding (Groep 1 t/m 8) alebo teda pedagogika, základná škola, deti od 4-12 rokov! A úprimne, naozaj sa na to teším! :)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Keď tak preskočím niekoľko rokov dopredu, viem si predstaviť, ako stojím pred tou triedou plnou malých blonďavých hlavičiek. A učiť ich počítať, a čítať, a písať v ich pracovných zošitoch. A vymýšľať „týždenné úlohy"( nie domáce úlohy, deti si zo školy nenosia veci domov) a najšikovnejším dávať „extra práce". No a tie prázdniny! 5x do roka si zaletieť domov! Áno, teším sa! :)

(A presne takto o týždeň budem mať po štátniciach z holandštiny... :) )

Dank jullie wel!

Loes

Lucia Králiková

Lucia Králiková

Bloger 
  • Počet článkov:  10
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som Lucia, teda už dlhšu dobu Loes a som au pair a od septembra aj študentka v Holandsku :) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu